Snacka om aprilväder!

Herregud i Mellerud!

Hur går det här ihop egentligen? I förrgår och igår hade jag och mina vänner helt underbara dagar:
I tisdags åkte jag och hämtade Helena och vi åkte och handlade lite sen raka vägen ut till min sommarstuga, solen sken ju för första gången på toklänge! Första sommardagen! Sen låg vi i en varsin solstol i flera timmar och bara glassade, vi försökte också grilla lite och tillslut vart det det godaste vi ätit, vi hade majskolvar, sallad, bakad potatis, kött och tsatziki! Smaskens!

Jaja iaf sen i går åkte jag, Helena och Sophie ut och solade, hade dock ingen mat med oss då och vi bestämde oss för att åka in till stan för att köpa sallad och vem ringer då? Jo Ida! Hon var klar med sina möten och ville också hänga på ut! Härligt, där låg vi i bikinitopp och uppkavlade byxor och hade det skönt sen hände väl inte så mycket mer den dagen.

I morse när jag skulle åka och jobba så snöade det när jag gick till bilen!!! Herregud! Vad menas med det egentligen? Först luras man av att det kanske, bara kanske är på tiden att våren och sommaren är på intågande och sen snöar det mitt upp i alltihopa! Det vart ju inte bättre av att Mattias som är i Spanien nu skickade meddelande när jag var som surast och skrev:
"Här har vi det 32 grader i skuggan, hur har ni det där hemma?"

Då vart jag sur!

Nä nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite och hoppas på bättre väder i morrn, eller nej jag jobbar hela dagen i morrn, hoppas det blir dåligt väder..

Puss! / Sussi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback