Fredagsmys "check"

Sådär ja! Nu var det lördag igen.. tycker att veckorna går så himla fort just nu, hinner verkligen inte med!
Igår hämtade jag lillprinsen och vi hade fredagsmys för hela slanten! Alex fick bestämma fredagsmiddagen och helt otippat blev det korv med bröd.. kände att jag inte kunde laga det som fredagsmiddag men det är ju bara jag som inte tycker det är ok att käka det på en fredag.. han förstår ju inte att man ska äta nåt riktigt smaskigt då. Iofs så är ju korv med bröd bland det bästa han vet! jaja, korv med bröd blev det iaf :) Sen myste vi i soffan med chips och dipp, Alex en festis och mamma ett glas vin. Vi kollade på "så ska det låta" men halvvägs in i  det så somnade prinsen och jag fick ha fredagsmys helt ensam :( Försökte verkligen hålla honom vaken men det gick inte :(

Sen vaknade jag först i morse vid halv 8, låg och vred och vände på mig och väntade på att Alex skulle vakna och kl 8 så öppnade även han sina små blå. Sen har vi ätit frukost i vardagsrummet framför TV´n. Varm oboy och rostat med leverpastej, uppskattat!

Idag ska vi gå och bada i Vasahallen tänkte jag. Det är så enkelt att gå dit och göra av med några timmar och så tycker Alex att det är så roligt också! Nu är han så stor så han klarar allt själv och det tycker jag är skönt. Behöver inte jaga eller passa hela tiden. Det enda han behöver hjälp med är att jag ska ta emot honom när han åker rutschkana (stavkontroll?). Får se hur kvällen bler sen.. Syster yster har ju fyllt 20 och jag har lovat henne en födelsedagsfest ikväll men jag har verkligen iiiingen lust! Vill bara vara hemma och mysa och äta korv med bröd :) Nej men Alex har varit lite sjuk också. Ja vi får se, jag ska bestämma mig snart. Eller jag måste bestämma mig snart! För alla tävlingar måste fixas, och kläder! Dom har 70-80 talsfest på hotellet idag och då antar jag att man måste vara utklädd? Jo det tror jag iaf och då måste jag åka till Avesta för att köpa strumpbyxor som jag såg när jag var där i veckan.

Jahapp undra om man ska sätta lite fart nu, packa och fixa fika! Festis, smörgås och tom o jerry kex blir det!




Kram /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback