Muffinsbak

Ja, jag kommer aldrig, aldrig bli nån konditor det är då en sak som är säker.. Jag och Alex har bakat muffins idag, fyllda med marshmallows och dumle. Jaha.. vi gör smeten (Alex sprutar smet över hela köket eftersom "han kan själv") och häller sen i dom i formarna, petar i marschmallows och dumlegodisar.. dom ska vara inne 20 minuter. Ok tänkte vi, vi chillar lite och leker så kollar vi till dom efter ca 10 minuter och då har jävulen tagit sig in i ugnen! Nån har hällt ut smeten ur formarna, ner på plåten och sen ner i ugnen! Formarna höll inte alltså. Fan, fan, fan.. men det var inte alla som smetades ut, några kunde vi rädda.. och det var ju faktiskt bara sats ett. Vi lärde oss lite till sats två som blev heelt perfekt! Efter att alla 24 muffins blev klara så var vi ju tvugna att provsmaka så vi smetade på nutella och strödde över lite sprinklers som Alex köpte idag.. herregud vad smaskigt det blev!

Dom blev tyvärr inte så fina så det blir ingen close up på dom. Men ett kort på mitt hjärta där vi fikar muffinsarna kan jag bjuda på iaf!





Vi har hängt lite hos mormor idag också och käkat pizza med dom, myssöndag med andra ord!


Kramar /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback