Idag åker vi!

Sitter på jobbet nu och bara väntar.. tiden går så sakta när man ser fram emot nånting, visst gör den? Iaf så har jag en hemsk hosta.. är så trött på den så ni anar inte! Får inte sova på nätterna alls.. iaf så ringde jag Vårdcentralen igår morse efter kanske sammanlagt 3 timmars sömn och förklarade att jag hade en hemsk hosta som gjorde att jag inte kunde sova på nätterna.. "Jaha, svarade tanten i luren.. är du allergisk mot pollen?" Va? Nej, alltså det är en riktig rethosta som vägrar ge sig (jag hostade säkert 17 ggr under den korta tiden jag pratade med henne) och jag orkar inte ha det såhär längre för jag har inte sovit mer än 3-4 timmar/natt i en vecka nu... "Röker du?" var hennes nästa fråga.. Men va fan.. jo men det gör jag väl, fast just nu klarar jag inte av det för jag hostar för mycket. "Ja men då skulle det kunna vara den här rethostan som så många har nu!" Nej men tror du det kärring? Jag blir så trött.. Jaja iaf så slapp jag komma in och hon skickade recept på hostmedicin till apoteket som jag kunde hämta ut. Kommer ner dit och ser till min förvåning att det är Cocillana! Konstigt hur dom kan skriva ut Cocillana utan att ens träffa patienten, det är ju massa morfin och skit i...

Iaf så tog jag en slurk när jag och Alex skulle sova middag, sov bra en timme men mådde sen så illa så jag inte visste vart jag skulle ta vägen... och då hade jag ändå bara tagit 2,5, stod att jag skulle ta 10! Så jag tog alltså 1/4 av doseringen och mådde ändå som en kråka.. blä!

Sen igår kväll när jag skulle lägga mig så var jag så trött på hostan så jag tänkte att jag skiter i illamåendet och tar iaf halva dosen.. sagt och gjort jag tog 5 och väntade på att gå och spy... 30 min.. 45 min.. nä.. och inte hostar jag mindre heller! Skitmedicin tänker jag och tar lika mycket till (nu är jag alltså uppe i den dosen jag ska ha) och går och lägger mig på en gång. Ligger i sängen 1 timme och hostar och hostar.. och tänker "vad fan har jag gjort för fel nu då?" Sen blir jag så sur att jag går upp och tar en 5:a till, nu jävlar!! Somnar som en stock och minns inget alls.. vaknade 7,30 utsövd och lycklig!

Tack gode gud för Cocillana =)

Snart, snart (om 6 timmar) slutar jag och bilen bär av mot Leksand! Therese följer också med en natt och det ska bli jättekul! Spela massa yatzy, äta massa god mat, dricka öl/cider, soooola och bada! Det enda jag inte ser fram emot är bilresan.. utan AC.. *suck*

Satt och kollade lite på gamla bilder och hittade dom här som är ganska exakt 1 år gamla från när Therese tog studenten







Ja herregud vilken rolig dag! =)

Jahapps, nu ska jag dricka lite kaffe i solen

Kramar /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback