Svett is da shit!

Ja ni mina vänner! Jag skriver aldrig om när jag är ute och powerwalkar/joggar/går/flåsar/hostar/halvsvimmar.. Tycker det känns som man skryter om man skriver "Idag har jag varit ute en timme.. " bla bla.. men idag skiter jag i det! Jag har faktiskt verkligen försökt tagit mig i kragen för kanske 2 månader sen.. det har gått lite upp och ner men jag är iaf ute och.. ja gör det jag gör.. jag vet inte vad jag ska kalla det. Men jag brukar börja med att gå i ca: 20-30 min i rask takt sen försöker jag jogga så länge jag orkar. Första gångerna jag var ute snackar vi kanske 2-3 minuters intervaller.. sen flåsade jag så jag trodde hjärtat skulle stanna... men idag (2 månader senare) har jag ökat på antal intervaller och ökat längden till minst 10 min!! *stolt som en mallgroda* Idag körde jag nog 15 min på en intervall! Tjoho! Sen gör jag det inte för att bli smal och smärt utan för att det är exakt som terapi. Eller ok, lite för jag jag vill forma kroppen.. jo så är det =)

Det är såå jävla skönt när man kommer hem efteråt! Som idag har jag varit ute 1,5 timme och svettats.. känner det verkligen i kroppen! Jag cyklade till jobbet igår (endast uppför).. cyklade från jobbet till möte (låååååångt) och sen tillbaka till jobbet igen.. sen hem från jobbet efter det! Det är fanimig skönt att röra på fläsket! Men jag svettas ju som en gris!





Bilden gör verkligen inte allt svett rättvisa. Jag var glansig över hela kroppen och i pannan kom det små svettpärlor som rann ner och droppade på bröstet.. herregudanimig! Kan tjejer svettas så mycket? Tydligen är mitt svar!

Jahapps Alex blir kvar hos pappsen sin tills på torsdag nästa vecka så jag har en hel dag ledig som bara är en Sussi dag. Inge jobb och inga barn. Man får inte säga det men det ska faktiskt bli underbart skönt. Kanske nån vill fika eller så kanske jag ska städa lägenheten.. i lugn och ro. Men jag skulle ju kunna hinna med båda.. eller nej! Jag gör nåt kul i stället! Japp det gör jag! ;) Det ska kännas i magen inte sant?

Jo, när jag är ute på mina rundor så lyssnar jag alltid på rockklassiker, mix megapol och rix fm funkar liksom inte.. sen är det inte så bra musik heller. Nej rockklassiker ska det vara! Perfa!

Nu ska jag nog käka upp kycklingsalladen jag inte orkade tidigare och ta mig ett välförtjänt glas rött till.. ja det ska jag faktiskt!

Kram /S


Kommentarer
Postat av: Helena

aamään vad du är duktig sussi.

så jävla duktig är du.

jag blir lite stolt:) önskar jag oxå gjorde så

2010-07-08 @ 20:38:04
Postat av: sussi

Vad gullig du är! Fast nu är det ju så att du tränar flera gånger i veckan på gym, är inte det liiite bättre!? jo visst äre så :)

2010-07-08 @ 21:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback