Nu ni!

Har hänt massor sen jag skrev sist!

Fick veta i måndags att jag inte kommer kunna ta semester till kryssningen som jag sett fram emot såå länge nu för vi har inga vikarier kvar.. och vi ska ju åka på långfredagen till påskafton så jag kunde itne tänka mig att nån ville byta heller eftersom att det är stor helg... Men! Jag drog en rövare, planerade in länge hur jag skulle gå tillväga och valde att spela på hans samvete... jippi det funkade!! Jag lockade också med att ta två pass åt honom om han kunde ta ett pass (fredags passet) åt mig. Han skulle höra mig sin underbara mamma om hon kunde vara barnis och höra av sig när han visste... och tro´t eller ej så idag sa han att det gick!! tjoho! :)

Imorse när jag vaknade upptäckte jag att jag har röda fläckar över hela kroppen! Kliar och ser konstiga ut.. äckligt tycker jag! Jag ringde iaf till VC för att få en tid hos nån som kan kolla upp det men nej.. "vi gör inget åt utslag på kroppen hos vuxna" Va? Vaddå? Tänk om jag har en dödlig sjukdom då? Eller en smittsam? Nej.. "gå till apoteket, där finns medicin mot klådan" Puckon! Om jag dör då jävlar!

Jaja nog om det, har varit iväg på brandövning idag också, vi skulle dra ut varandra ur rökfyllda rum och det var faktiskt jätteskoj! Jag fick naturligtvis dra ut den största (på omfånget) killen men det gick bra. Vi skulle dra ut varandra på filtar så friktionen inte var så hög.

Nu är jag precis hemkommen alldeless ensam, undra vad jag ska göra idag... Tror faktiskt att jag ska dra fram dammsugarn och plocka ihop på Alex rum lite. Han kommer inte förrens till helgen så då kan det vara fint några dar iaf :)

Beställde lite mer saker från tradera också, bara till Alex rum... slänger upp bild här:






Han älskar ju både bilar och dinosaurier så jag tror att det kommer bli poppis :) Hoppas dom hinner komma innan helgen så det blir som en överraskning när han kommer :)


Nä nu ska jag nog gå och sola lite får se om nån fläck försvinner!

Kram /Sussi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback