Alexander 3 år!

Just nu vid denna tidpunkt för exakt 3 år sedan låg jag och hade lite småont.. eller småont och småont.. ska jag vara riktigt ärlig så hade jag skitont! Låg på förlossningen i falun och ut kom min stora kärlek Alexander. För nån som inte har fått barn går det ej att förstå den kärlek man känner när man får upp sitt barn på magen.. jag vet att jag grät som ett litet barn av lycka, lättnad och kärleksrus.

Hittade en förlossningsberättelse jag skrev alldeles efter och den kommer här. Ni som inte vill läsa kan scrolla ner till bilderna i stället.




Jag låg vaken i sängen natten till fredag den 21/9 för att jag hade lite ont, kändes ungefär som mensvärk. Kl 05.15 reagerade jag på att det började rinna ur "smulan" och tänkte då för mig själv "Gud vad konstigt, vilken flytning!" Men insåg rätt snart att det inte kunde vara det, det var så "rinnande".

gick runt lite i lägenheten för att komma på vad jag skulle göra och gick sen in för att väcka Roger. Han var tvungen att känna för att bekräfta att det faktiskt var blött i trosan.

Vad gör vi nu? Tänkte vi båda två. Hjärnstopp! Började leta efter nåt papper där det står vad man ska göra men sen ringer vi förlossningen i Falun iaf. Dom undrade om jag hade värkar och det hade jag ju inte så dom sa åt oss att sova vidare och äta frukost och komma in på förmiddagen nån gång.

Jaha, vi gick och la oss igen men sova kunde vi ju inte, vattnet hade ju gått! Sen efter kanske 15-20 min började värkarna komma men jag tänkte att vi väntar för jag vill inte ligga där uppe hela dagen, då kan jag lika gärna ligga hemma i min säng.

Kl: 07.00 sa jag till Roger att nu måste vi börja planera lite för att åka in, värkarna började komma med 5 min mellanrum och närmade sig 4 snabbt. Kl: 07.55 passerar vi statoil i Hedemora och värkarna kommer snabbare och snabbare. Roger kör då naturligtvis snabbare och snabbare :)

Kl: 08.20 är vi på förlossningen efter att ha kört sönder bilen pga nån j%&#a idiot som står mitt i vägen. Värkarna kommer då med ca: 3.5 min mellanrum.

Vi får komma in i ett rum och dom kopplar på en massa saker och ska kollas om jag är öppen någonting och det var jag naturligtvis. 5 cm. Dom erbjuder mig lustgas och jag suger i mig för kung och fosterland. Smaskens var det! Råkade nog suga lite väl mycket första gångerna så hela rummet snurrade men skönt var det. Frågar Roger om han vet vad lustgas kostar för jag vill köpa en sån hem och så säger jag att jag aldrig mer ska dricka vin när det finns sånt här bra i stället! :)

Det går kanske 1.5 timme och värkarna kommer snabbare och snabbare, dom kollar igen och då varjag öppen 8 cm och då säger jag att jag vill ha epiduralen, för nu orkar jag inte nå mer.

Jag får epiduralen men tycker nog inte att den gör så mycket värkan för nu kommer ju krystvärkarna i stället. Krystar i ca: 1 timme och sen kommer han äntligen ut. 3 timmar och 17 minuter efter att vi kommit upp tillförlossningen är han äntliogen här, vår lilla Alexander.

Här kommer en massa bilder med min stora kärlek Alex från när han låg i magen till dags datum























'












































På torsdag blir det kalas och alla som vill får komma på muffins (bakade av Alex), tårta och saft!

Älskar dig min lilla prins!

/mamma


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh va fint. jag grät en skvätt.

vilken underbar kille han är:)

och du är en underbar mamma

PUSS PÅ ER

2010-09-22 @ 19:26:28
Postat av: Sussi

En hemlig besökare! Vad roligt =) Fast jag sätter en peng på antingen Therese eller Helena. Sätter pengen på Helena! Tack iaf ;)

Postat av: Helena

oj,ja de va jag

hur kunde du gissa de?

du ska få en peng när vi ses nästa gång

de är du värd:)

2010-09-23 @ 17:22:17
Postat av: sussi

Jag ser det på hur du skriver. Sen är det inte så svårt att gissa då det bara är du och Therese som kommenterar =)

2010-09-23 @ 19:28:21
URL: http://smurfsusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback