"Hotellnatt"

Jag och Alex bodde på hotell igår.. eller inatt kanske man säger. Vi var på middag hos fam Rooslien. Japp, nu heter alla Rooslien =) Och till förrätt bjöds det på räkcoctail, varmrätt bestod av kycklingfilé med skitgod potatisgratäng och efterrätten vet jag inte om jag kan prata om... det var bland det godaste jag någonsin ätit! Jag blev lite sur på mig själv att jag inte kunde äta upp den bara :( Det var en sorts chokladmousse med whiskey.. det låter kanske konstigt men var skitgott!



Värdparet <3


Ju längre kvällen led, desto osugnare blev jag på att vandra hemåt med Alex sovandes i vagnen så jag bestämde mig för att sova kvar.. Fast innan jag gick och lade mig lyckades jag ta detta kort på dom normala nygifta:




En helt vanlig lördagskväll i våran lilla "familj"


Mysigt var det iaf, tack för det!


Idag har jag och Alex varit iväg och fiskat. Mormor hände också med. Jag har ju lite svårt för det där med att ta i maskar och fiskar och annat äckligt så jag gör hellre egen "fiskmat" på bara mjöl och vatten eller möjligtvis sätter på en korvbit på kroken men idag skulle vi tydligen ha maskar.. vad gör man inte för sin lilla son? Jo man ringer mormor och frågar om hon kan följa med och sätta på maskarna ;) Så hittar man på ett sätt där man använder sig av fötterna (sätter foten på fisken) och så tar man bara i kroken så slipper man ta i firren när kroken ska ut. Så puttar man bara i fisken med foten i vattnet. =) Självklart hade jag med "spritservetter" i fall att jag skulle bli tvungen att ta i en med händerna.




Första fisken..




och fisk nummer 2 =)

Stolt storfiskare!

Nu ska vi ha en riktig myskväll, Alex är nyduschad och spelar lite kalle kunskap. Säga vad man vill om dataspel men det är faktiskt bra. Han kommer sen och lär mig skillnaden mellan ovaler och romber och allt vad dom nu heter. Mycket lärorikt! Sen ska vi laga lite mat. Det blir färskpotatisar med kött, persiljesmör, bea-sås och sallad. Jummy jummy! Fast tyvärr tror jag inte att lilleman kommer äta. Han ska nog ha salladen han fick idag av mormor.. men lite kanske han petar i sig iaf =)

Åh jag är ledig i morgon, superduper dunderskönt! Har ju varit ledig hela helgen så då brukar jag jobba mån men inte den här veckan. Fast då passade jag på att boka tvättstugan och har planerat att hänga upp gardiner i sovrummet och skruva upp stänger och följa med mamma till Franzens i Krylbo.. så jag vet inte hur lugnt och skönt det blir egentligen.. =) jo då, det blir perfekt.

Nästa helg är det midsommar också, vad ska ni göra? Jag har itne bestämt mig än... jag jobbar ju hela helgen och är bara ledig på midsommarafton. Jag har fixat 7-kamp till en fest i vikbyn där det kanske kommer 40-50 pers. Plus en tipsprommis till dom. Men jag vet inte om jag själv ska vara med. Kanske att jag åker ut till Ida och firar hennes pappa som fyller år.. äsch jag vet inte. Jag och Alex åker iaf till stugan på torsdag och grillar med mamsen och papsen och moster Therese. Det blir mysigt =)








Om jag inte skriver nå mer så.. Glad Midsommar på er!

Kram /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback