Träning och LCHF

Jag har inte sagt så mycket hur det går med träning och diet. Det går bra! I morse när jag vägde mig kom jag upp i -6 kg. Jag har hållt på i ca 7 veckor och unnar mig vin till helgen så det är jag jättestolt över :)

Jag nådde ett delmål förra helgen (-5) och tittade då tillbaka på dom 6 veckor jag hade hållt på. Jag vet att dom första 2 veckorna var tunga. Jag var trött, väääldigt illamående, irriterad och sugen på det mesta.

Nu är jag pigg, vaknar tidigt på morgonen, saknar ingenting i dieten (vill inte kalla det diet eftersom jag aldrig är hungrig) och eftersom jag unnar mig helgmys (Inge potatis och skit, bara vinet jag fuskar med) och ändå går ner nästan 1 kg i veckan så tycker jag det är toppen!!

Nu rör jag ju på mig också, inte bara lagt om kosten. Jag är ute och springer minst 1 gång i veckan, gymmar 2-3 gånger i veckan och så vardagstränar jag. Ex går till dagis i stället för att ta bilen, tar trappor i stället för rulltrappa... Ja men ni fattar.

Tänker inte berätta vad jag väger förrens jag nått mitt slutmål som är om 10 kg. Nästa delmål är om 4 kg, förväntas komma dit före juni.

Jag tror ju att det kommer bli svårare att tappa kilona nu efter dom första 5. Eftersom jag gymmar och styrketränar rätt mycket så bygger jag antagligen muskler vilket väger ganska mycket så jag ska verkligen försöka att inte titta blint på vågen. Försöka.

Så grattis till mig, eller hur? :)

Ha en toppenhelg nu där ute, det ska jag ha i Sälen!! (ska nog fuska lite där)

Kram


Kommentarer
Postat av: Sol

Du är jätteduktig, STORT grattis!!

2012-04-20 @ 09:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback