Påskpyssel

Idag har vi påskpysslat. Alex gjorde egna pokemonägg. Jag delade på okokta ägg, hällde ut vitan och gulan så bara skalen blev kvar. Han gjorde pokemonfigurer av gamla kvitton (inget fel på fantasin här inte), la dom i äggen och tepade igen dom. Han hämtade gräs från gården och gjorde ett hem åt dom. Vi satt fjädrar och hängde ägg i påskris som vi också satt påskliljor i. Alex gjorde också vita kyckligar av playdoo som skulle skydda påskriset. Som sagt så är det inget fel på fantasin. En riktig mysig stund hade vi tillsammans iaf innan feber slog till.
 
Jag har ju varit sjuk i snart 2 veckor och idag var dagen som lilleman inte längre kunde stå emot. Han betedde sig konstigt på kvällen och blev ledsen och trotsig som han inte brukar vara så jag hade lite funderingar på om han var trött efter helgen eller om det var nåt annat som var knas. Vid läggdax så var han brännnhet på ryggen och efter en temeraturkoll så visade termometern på 38 grader. Han svepte en halv ipren och somnade gott i mammas säng men får naturligtvis vara hemma i morgon. Pappi ska komma med piggelin och tidning i morgon som man ska få när man är sjuk :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag krypa ner bredvid lilleman och passa på att gosa. Natti natti!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback