Godismannen

Alex har sovit hos mormor och morfar inatt, det tyckte han skulle bli skitkul för då skulle dom läsa Bamse och mysa.. bra bra!

När vi var hemma hos fam Rooslien i lördags så käkade vi massa godis och hade det bra. Alex kom fram till mig och såg ut så här:



Då frågade jag: Har du ätit choklad älskling?
"Nej mamma" svarade Alex..
"Är det säkert?" frågade jag igen
"Jaaa mamma!" Svarade han då

Hmm... känns som att han ljuger för mig eller vad tror ni? =)

Just nu är jag på jobbet men har bara 5,5 timmar kvar av 24 så det känns skönt! Ska då hämta Alex på dagis sen ska vi leka lite. I eftermiddag blir de att dra fram dammsugaren.. eller varför då? Nej vet du vad, jag tror att vi leker i tälten som står kvar i vardagsrummet från förra gången vi lekte med dom.. jo så får det bli! Vädret är på tok för fint för att vara inne och städa. Usch vad tråkigt!

Solen skiner fortfarande och det har varit jättefint väder dom senaste dagarna, hoppas vädret håller i sig till helgen för då ska vi nog åka till Leksand och hyra stuga en natt. Vi gjorde det förra året också och det tyckte Alex var jättekul! Kommer några bilder från Leksand -09



Alex och Therese busar i stugan



Fikastund



Vid beachen



Lunchar inne i stan


Shit vad han har blivit stor! Jag ser verkligen hur han har förändrats på det senaste året.. här var han ju nästan en bebis.. nu har han ju gått och blivit en liten kille i stället! Han är så snäll och duktig min lilla kille, han vill alltid hjälpa till med allt.. Väldigt snäll och omtänksam!

Var så stolt över honom igår när vi var på Mc Donalds och käkade lunch, han fick leka ute i "lekgrejen" och när det kom mindre barn tog han deras hand och skulle hjälpa dom upp för trappen, så fort man sa åt honom nåt så lyssnade han, han är väldigt social och har lätt för att hitta kompisar. Det är så roligt när man tittar på barn som leker, det ser så lätt ut! Man går bara fram till första bästa och säger "hej" fast att man inte känner varandra, sen leker man och har roligt.. utan bekymmer och ingenting är konstigt. Spelar ingen roll att det skiljer några år, man hjälper dom som ser minst ut bara. Det skulle vara vi vuxna det som knappt nickar till varandra när vi möts på stan.. nej vi borde lära oss lite av dom små! Jag är tacksam att jag sitter på första parkett och får se hur lätt allt kan vara när man är liten.

Nu ska jag jobba vidare!

Kram /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback