Tagen av snuten!

Hallå där! Jag har glömt berätta vad som hände idag när jag skulle hämta alex från dagis! Jag, Sussi Nilsson, blir tagen av snuten! Värsta snutjaget! Fullt så illa kanske det inte var men fy fan säger jag bara... svänger runt hörnet sjungandes med i nån poppig låt på radion och vad ser jag framför mig? Jo en gulklädd människa! Hinner tänka massor och inbillar mig lugnt att det säkert är en byggnadsarbetare som vinkar lite snällt in mig mot sidan för att berätta nåt snällt.. ju längre fram jag kommer glömmer jag bort vilken pedal som är gas och vilken som är broms.. jag försöker låta bort att tänka och låta kroppen göra sitt jobb..

Svänger in och känner hur jag är alldeles röd i hela bäglet (ansiktet), funderar på om jag ska stänga av bilen eller inte men kommer på att jag antagligen måste veva ner rutan så jag gör det och stänger sen av bilen. Som tur är!! kommer det fram en söt, trevlig tjej i ca 28-30 års åldern. Hon hälsar trevligt och ser säkert att mitt hjärta håller på att hoppa ur kroppen på mig. Säger att det är körkort och nykterhets kontroll.. shit!! Var är plånboken?? Jo i fickan där den alltid ligger.. TUR!! Hon ber mig blåsa i "röret" och det gick ju bra.. fast jag drack ju faktiskt alkohol i lördags.. massor! Tur att det hade gått ur kroppen! Iofs så är det ju tre dagar sen men man vet aldrig! Sen när jag skulle åka därifrån så skakade benen och jag tänkte "kom igen nu Sussi, det gick bra! Ta dig bara därifrån så kan du stanna där dom inte ser och grina!! Kom igen nu!!!" Jag tog mig därifrån, utan motorstopp! Stannade inte ens och grinade!!

Var tvungen att ringa och halvgrina lite sen.. men det var allt! Undra om min polisskräck är över? Antagligen inte men det känns lite bättre iaf.

Summa kardemumma så är jag glad att jag blev stoppad =) Eller glad och glad... jo men lite iaf!





Ungefär så här såg hon ut! Söt va?


Kram /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback