Hahaha vad hände här?

När man varit ute och rumlat runt på krogar och annat så är det alltid lika roligt att kolla om man tagit nåt kort. Nån (Therese) hade tagit kort med min mobil... På mig.. framför en snutbil.. Varför? Ja det kan man fråga sig.

Jag har ju en polisfobi. Första gången jag blev stannad och skulle blåsa så grät jag som ett barn. Det var så här att jag, mitt X och Alex skulle åka hem från stugan. Alex var superliten.. kanske 1 månad. Vilket innebar att jag inte druckit alkohol på... ja nån gång innan jag blev gravid.. ja men ni fattar, länge sen!

Men när vi åker där på åsgatan och den där polistjejen ställer sig mitt i vägen och vinkar in mig så var det som att hela jag slutade fungera. Mitt hjärta slutade slå och jag glömde bort att andas. Ja så var det faktiskt...

Jag får lite panik där i bilen och vet inte hur man får ner rutorna (på min egen bil) och när jag är klar med blåsningen (jo, jag klarade det) och ska åka där ifrån så skakade mina ben så mycket att jag inte kunde köra.. Jag kommer därifrån tillslut och i ren panik så ringer jag min stackars pappa och gråter:

"Pappa!! *snyft* Det värsta som skulle kunna hända har hänt!!! *buhuu*"

Stackars pappa blir ju såklart jätterädd och tror att vi kört av vägen, krockat eller nåt annat hemsk. Så när jag förklarar att jag blivit stoppad för en blåskontroll blir han så arg på mig och slänger på luren.. Nu i efterhand förstår jag honom men i min värld var det det värsta som skulle kunna hända.




Tillbaka till vad jag skulle blogga om.. att man kan hitta kort man inte kommer ihåg att man tagit. Det här är ett sånt kort.


Kram /S


Kommentarer
Postat av: Helena

Hahahaha. åh vad roligt.

du har många polisfobi historier. te x när du tittade så mycket på polisbilen att du körde på en person. det var kul:)

2011-10-17 @ 09:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback