Helg hemma hos fam. Rooslien

Jahapps! Nu är helgen över och det har blivit måndag igen, jippi! Nje, inte jippi.. denna vecka jobbar jag tokmycket, blir ca: 96 timmar tror jag. Vad roligt! Äsch, jag ska inte klaga, var ju ledig nästan hela förra veckan..

Vad har hänt sen sist då? Men vad länge sen det var jag uppdaterade ser jag! Jaja veckan var lugn och mysig.. Jag och Alex har varit ute och lekt mycket då vädret har varit strålande fint!

I fredags var vi hemma hos fam. Rooslien iaf och Dammika lagade lasagne utan lasagneplattor (?) Med mos i stället. Det var smaskens iaf! Sen hade Fredrik hyrt film och här kommer en varning för alla som är lika mesiga som jag! Kolla inte på Paranormal Activity!! Den var så läskig så jag fällde en liten tår (kan vara för att jag inte vågade blinka också..)



Den kändes verkligen verklighetstrogen (fast jag blev lite besviken på slutet).. Sen!! när jag skulle gå hem så hade min bil flyttat på sig ca: 20 meter!! Jag trodde naturligtvis att det var Fredrik som hade tagit mina nycklar och flyttat på bilen men han blånekade och rörde inte en min.. men jag trodde ju att det var han ändå såklart. Sen när jag frågade honom dagen efter så nekade han fortfarande och då började jag bli lite smått irriterad på honom! Va fasiken säg nu då, det är inte roligt längre! Men han erkände inte.. Sen!! Pratade jag med Therese (syster yster) och då frågade hon mig om jag hade bilen kvar eller om nån snott den. Då kryper det fram att hon hade gått och hämtat sin plånka som låg i bilen och då för att retas så hade hon flyttat på den. Var tvungen att be stackars Fredrik om ursäkt på en gång! Kul Therese, kul!! Speciellt roligt efter den hemska filmen också!

Lördagen spenderades ute i stugan och vi var ute och lekte i många timmar, käkade pannkaka utomhus och bara hade det bra! Sen åkte vi direkt till Fred och Damm och fick låna deras dusch för vi var fulla med gräs och annat mysigt man får på sig när man leker ute. Fred ställde sig vid varje mans riktiga plats (vid grillen) och sen serverades pommes med grillat kött, paprika och majskolv. Årets första grill är alltså avklarad! Nu väntar jag bara på nästa och nästa och nästa... mm.. finns inget godare!

Fred stack ut på partaj och vi andra spenderade lördagskvällen i soffan igen med filmer. Men nu sov vi kvar, orkade verkligen inte gå hem och Alex sov så skönt.

Söndagen gjorde vi massor! En sväng till stugan för att hämta mamsen och papsen, sen en snabbis till mormor för att hämta upp henne och åka och plantera om på graven sen hem till mamsen och käka mat... efter handling och mys i soffan klädde vi på oss och drog ner till sveaparken där Tess och hennes polare satt och hängde sen blev det långprommis runt stan (långprommis för Alex iaf) och ner för att kolla på Thomas tåget som aldrig kom.. Sen somnade vi båda två kl: 19,00.

Idag gick vi upp på dagis och jag gick sen direkt till jobbet.. blir ju som sagt några timmar den här veckan. Nu blir Alex hos sin papps några dar så i morrn blir det stor/vår städning hos mig. Fönster ska putsas och kläder ska rensas.

Har jag berättat förresten att jag håller på att göra om hemma? Jo Alex har flyttat in i garderoben! Guuud vad det låter hemskt men det är det inte! Han har ju en nästan fullstorsäng och den får plats på bredden så då kan ni tänka er hur stort det är. Ska fixa upp lite mysiga tavlor och lampor så kommer det bli toppen!

Åh, jag önskar jag hade ett kort på hur jag har gjort i sovrummet men om jag förklarar kanske ni kan blunda och föreställa er hur det ser ut? Jo, jag har köpt två krokar, en låång svart kedja och en snygg gardinstång. Skruvat upp krokarna i väggen med ca: 1,5 meters mellanrum, delat på kedjan i två lika långa bitar och hängt upp så gardinstången hänger ca: 1 meter från taket. Där på hänger mina finaste klänningar och under dom ska mina finaste skor stå. Hmm.. jag kanske inte är världens bästa på att förklara men jag kommer bergis ta ett kort på det när det är färdigt så ni får se! Jag blir jättenöjd! Köpte en spegel också på jysk när jag var där sist som jag fått upp i sovrummet, och lite fina ljusstakar.. men det är mycket som fattas än! Måste ta ännu en resa till IKEA bara för att köpa hyllor.. men jag vill ha samma som jag har i vardagsrummet. Man kanske kan beställa och få det hemskickat? Eller om nån från Hda ska dit så kan man skicka med en liten beställning?

Nehepps sa Lotta när hon kissade i skåpet! (Va? Vad kom det ifrån?)

Ha´t bra i solen alla där ute!
Kram /S


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja just ja, du och skräckisar (okej,jag oxå)

kommer du ihåg när vi tittade på den där skräckisen med paris hilton och vågade inte ens titta mitt på ljusa dagen så vi snabbspolade så de inte blev lika läskigt:)

2010-04-26 @ 17:41:37
Postat av: Sussi

Ja herregud! Vad hette den? House of wax? Eller nåt liknande.. haha! Vilken skitfilm :)

2010-04-26 @ 18:28:54
Postat av: Madeleine Berglund

ÅÅ, du har grillat, gud så gott. Det luktar så gott och det vattnas i munnen av blotta tanken.

Den där filmen vågar jag absolut inte se. Jag är en sån som går runt och tänker på filmen i månader och drömmer mardrömmar.



Vad läskigt men bilen och stackars Fredrik, thihi..



Det blir nog jätte mysigt i Alex lilla rum.



Trevlig valborg!

Kram Madeleine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback