Härliga dagar

Dagarna rullar på och jag vill inte åka hem. Idag stod det 31 grader på skylten när vi kom från båtturen på havet. Det är så skönt!

Vi blev upphämtade klockan 9,20 ihop med ca 40 andra svenskar på hotellet som också hade bokat båtturen idag. Det är sista båtturen för säsongen, det är också sista dagarna hotellet har öppet. Tror dom sista gästerna åker hem på måndag. Så det är verkligen slutet för i år här.

Den enda bilden jag tog idag! En dålig från bussen på väg mot havet. Skäms på mig 🤣 jag har filmat lite så jag kan screenshota lite från den så får man nån bild iaf

Det var det. Just nu ligger jag i badkaret och Alex kollar ikapp på nån serie på datorn. Sen ska vi käka middag och bara slappa ikväll. Skönt. I morgon är sista dagen, sen åker vi hem. Usch vad det här gått fort.

Middag på leons

Igår kväll gick vi ut för att käka. Vi kollade tripadvisor och sen hamnade vi på Leons. Det var himla gott! Vi käkade kött med svampsås. Jag tog en drink till dessert och Alex tog en sufflé. Jag skulle kalla den fondant men det stod sufflé. Ja ja skitgott var det iaf. Och mycket trevliga var dom. Vi får se om vi hinner med en kväll till där.

Nä nu har vi lite bråttom! Ner på frukost sen hopp in i bussen för vi ska till havet idag igen. Det var så mysigt och fint igår. Jag har lovat Alex att vi ska åka banababoat idag. Wish me luck!

Kram Sussi

Det är min födelsedag idag!

Grattis till mig. Vi vet inte riktigt hur vi ska spendera den än.. kanske att vi tar tar gratisbussen till stenstanden, det är bara 600 m men tydligen svårt att hitta exakt var vi har våra gratissolstolar som ingår i hotellet. Och så ska stenstanden ha finast vatten så vi kan snorkla.. vi har det väldigt bra här på hotellet på dagarna också så det är lite svårt att välja. Men kul att se nåt annat kanske 🤗

Igår var det en riktig mysdag. Vi gjorde inte så mycket. Åt mat (maten är faktiskt bra här!) Och solade. Eller jag solade, Alex låg mest under parasollet. Slänger in lite bilder

Det är varmt här. Igår var det 29 grader. På kvällen typ 23. Fattar inte hur men är så tacksam för det. Behövs inte ens en tröja när vi går och äter middag. Wihooo!
Nä nu ska jag dra upp han den lille mannen. Klockan är här 9,20 och det är dags för frukost!

God kväll från Turkiet!

Nu är vi här. Jag och Alex. Just nu sitter jag och tittar på handboll, Sverige mot Island. Sverige leder med 16-15. Bra match faktiskt!

Jaja skit i det! Vi är i soooooolen!!!! Eller det har faktiskt regnat och åskat i flera timmar idag. Men ändock.. vi är här. Äntligen! Jag tänkte bara slänga in lite bilder, resan gick väldigt smidigt men vi är trötta idag, vi kom fram till hotellet vid 04 i morse och kröp ner i sängen vid 04,30. Vi Har haft en toppendag med lite sol och lite regn. Det är väldigt varmt för årstiden. Ca 28 på dan idag och nu på kvällen (18,30) är det 23. Går ner till ca 20 lite senare. Helt perfekt!

Vi ska nog boka en båttur till på torsdag. Det blir mysigt 🤗

Har råkat glömt bloggen

Tjohooo! I morgon åker vi utomlands jag och Alex. Sjukt! Vädret ser bra ut, regn och åska på måndag. Annars fint!

I går var Noel här en stund och myste. Han käkade glass och så lekte vi.

Idag ska jag hämta honom sen kommer Therese. Alex kommer också hem idag, det blir en bra fredag! Vi ska äta lite gott och dricka lite bubbel.

Känner ett pirr i magen idag, det är väl säkert för att i morgon åker vi. Jag längtar så efter lite sol och mys med Alex. Bara vi 2.

Helgmys

Vilken mysig helg! Först hade vi lite tjejmys. Jag, Therese och Helena. Klockan gick på tok för fort, men det är väl så när man har roligt.

Noel var hemma en sväng och snorklade i badkaret. Älskade trollunge

Sen hux flux var det lördag. Då åkte vi till stugan och badade jacuzzi och grillade kyckling. Mysigt!!!

Sjukt mysig helg. Nu är det sent på söndag kväll och jag ska krypa ner i sängen. I morgon väntas jobb, tisdag väntas jobb och sen personalfest (kul!), ledig 2 dagar sen jobb hela helgen. Det ska bli kul faktiskt 🤗

Nä nu ropar sängen på mig!

Doftljus

Jag har ju en passion för doftljus. Tänder varje kväll och njuter. Strax har jag njutit klart av ett ljus jag inte provat förut. Aroma med doft av päron och ingefära. Men hallå!? Sjukt god doft. Ganska mild men helt fantastisk. Längtar redan till i morrn kväll då jag kan tända igen. Men snart slut, då ska jag köpa nån ny. Vet en som doftar apelsin som jag skulle vilja prova. Har bara köpt den i present men den ska tydligen vara otroligt bra.

Kväll hemma i soffan

Nu är vi hemma efter jobb, skola, klipp och träning. Jag har bara jobbat medans Alex har gjort det andra. Alltså varit i skolan, klipp håret och tränat brottning. Han har varit förkyld i typ 1 månad så det var länge sen han var på tärningen. Men kul verkar det ha varit iaf. Snygg blev han i håret också!

Nu ska han sova och jag kika på tv innan jag också kryper ner. I morgon väntas skola, jobb och musikal. Jag ska bara jobba 🤗

Kram Sussi

19 dagar kvar..

Hej Turkiet! Om 19 dagar åker jag och Alex till Turkiet på en veckas semester. Vi ska bo på ett all inclusive-hotell som ligger i kemer, Turkiet. Det ska bli ljuvligt!

Husvagnen ❤

Just nu ligger jag i stora sängen i husvagnen och skriver här. Klockan är halv 9 och Alex snosar gott i lilla sängen. Igår efter skolan tog vi en fika och bestämde vi att vi åker hit.

Vi skulle iaf behöva åka hit för att hämta lite grejer som vi ska ha med till Turkiet. Lite spel som vi kan roa oss med. Så då kände vi att vi lika gärna kan sova kvar. Det är ju så mysigt! Och när vi ändå åker hit så kan vi ju åka till Västerås och köpa KFC. Alex favvomat! Så blev det. Igår kväll gjorde vi inte så mycket. Jag kikade lite på tv och Alex spelade ps4. Sen somnade vi gott och nu är jag vaken medans Alex sover vidare. Ikväll ska han till sin pappi och jag ska mysa med min mammi. Undra vad vi ska äta för gott?

Färgar hår

Passar på att färga håret och brynen. Det ser så himla svart ut när man färgar.. tack gode Gud så blir det ju inte så när man tvättar bort det. Tänk om man skulle gå runt med såna här bryn?! 🤣

Glamping

I somras så åkte jag, Therese och Helena och glampade. Helena visste ingenting så det var en liten surprise för henne. Jag så åkte vi till Leksand och hyrde ett glampingtält. Det var ett stort tält med 2 "sovrum", ett allrum med "kök" och vardagsrum och utanför var det ett soldäck. Såååååå himlaaaaa mysigtttttt! Vi hade otrolig tur med vädret så vi kunde sola på solfäcket. Vi tog med en flaska bubbel, en filt och en högtalare och hade lite picknick vid vattnet. Där badade vi och pratade om livet. Magiskt.

Efter en dag/eftermiddag i solen så gick vi ner till restaurangen och kollade på showen och drack goda drinkar. Älskar det på leksands camping. Älskar. Älskar Helena också.

Snart ska vi iväg på nya äventyr. Undra vad det blir? Spännande!

sommaren 2019

Sommaren har varit fantastisk. Helt underbar. Vi har mestadels varit i husvagnen och myst. Härligt!

Om några veckor åker jag och Alex till Turkiet. Bara vi 2. Magiskt.

Provar!

Testar att lägga upp ett inlägg.