Kvinnor är effektiva!

Kom och tänka på en sak när jag satt på toa och gjorde min morgonbajs. Tusan vad effektiva vi är! När jag satt där så passade jag på att hälla ut vattnet i skurhinken i avloppet till duschen och torka av handfatet. Kom då och tänka på en dikt av Berit Österberg, den lyder så här:

"På väg till toa städar jag.
När jag går genom vardagsrummet vattnar jag blommorna,
sopar undan i öppna spisen och
viker ihop tidningarna.
På väg genom köket ger jag hunden mat, plockar undan koppar, sätter på kaffet.
I hallen rättar jag till mattan, lägger vantarna i lådan.
I badrummet äntligen.
Jag plockar ihop torra kläder, byter handukar.
Slår på tvättmaskinen och så sätter jag mig på toaletten.
Medan jag sitter där torkar jag av golvet."




Självklart är jag inte alltid lika effektiv.. Men ibland så =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback